Menu Sluiten

Zo kom jij eindelijk van je cellulite af

10 GOEDE TIPS om je cellulite te verminderen!

Cellulite. Hoe kom je ervan af? Maar liefst 98% van de vrouwen heeft er last van. Toch schamen we ons er voor en verbergen we onze billen en benen vaak. Maarrrr, er is hoop! Wij hebben 12 goede tips voor je!

Vaak kosten cellulite behandelingen ontzettend veel geld. Als ze een positief effect hebben verdwijnt dit weer zodra je met de behandeling stopt. Het is vooral belangrijk dat je iets aan je eet- en leefpatroon verandert. Als je dit volhoudt heb je de meeste kans om je cellulite blijvend te verminderen.

cellulite

Bijna iedere vrouw heeft cellulite op haar bovenbenen of billen. De meeste mensen associëren het met het hebben van overgewicht, maar dit klopt niet. Het maakt niet uit of je slank of wat steviger bent, want bijna iedereen heeft het. Veel vrouwen schamen zich voor de kuiltjes op hun benen en billen. In dit artikel lees je over

6 dingen die je moet weten over cellulite

1. Iedere vrouw kan cellulite hebben 

Veel mensen associëren cellulite met het hebben van overgewicht. Wat veel mensen niet weten is dat het niets met overgewicht te maken heeft. Cellulite zijn vetophopingen onder de huid, waardoor de huid kuiltjes krijgt. Ook kunnen de ophopingen bestaan uit cellen waarin afvalstoffen en vocht is blijven hangen. Je kunt het krijgen door het eten wat je eet, hormonen (de anticonceptiepil), ondergoed dat te strak zit, te lang zitten, roken en soms is het genetisch bepaald. Geloof dus niet dat alleen forse mensen cellulite hebben, want ook veel slanke vrouwen hebben het.

2. Bijna iedere vrouw heeft het

Voor het geval het nog niet duidelijk was: bijna iedereen heeft cellulite. Zonder de juiste belichting, make-up, kleding of Photoshop hebben vrouwelijke celebs het ook. Bijvoorbeeld Kim Kardashian, Iggy, Scarlett Johansson, Jessica Alba en nog veel meer andere celebs hebben het op hun bovenbenen en billen. Maakt dat hen minder mooi? Absoluut niet!

cellulite

3. Het is moeilijk om ervan af te komen

Veel mensen denken dat het makkelijk is om ervan af te komen. De waarheid is echter dat het best moeilijk is. Je kunt door regelmatige beweging en gezonde voeding, zoals spinazie en bananen, je ‘afvoerhuishouding’ een handje helpen. Een wondermiddel tegen cellulite bestaat niet. Je kunt denken aan plastische chirurgie, maar dat is wel erg drastisch vind je niet?

4. De meeste beautyproducten tegen cellulite werken meestal niet 

Het is lastig om van cellulite af te komen. Er bestaan veel producten die claimen te helpen tegen cellulite. Veel van deze crèmes werken niet Ik heb echter persoonlijk deze anti-cellulite crème getest en na 2 weken zag ik wel een verschil!


5. Vrouwen worden bovendien uitgelachen om hun sinaasappelhuid

Iemand belachelijk maken om de manier waarop hij of zij eruitziet is sowieso laag, maar iemand belachelijk maken om haar cellulite is heel erg laag. Vooral nu je weet dat bijna iedere vrouw een sinaasappelhuid heeft. Je kunt er vrij weinig aan doen. Gezond eten en bewegen kan helpen cellulite te verminderen.

6. Cellulite maakt sommige vrouwen onzeker

Eigenlijk zouden we allemaal niet onzeker moeten zijn over een sinaasappelhuid Zo veel vrouwen hebben het en als jij het ook hebt, ben je zeker niet de enige! Laat een sinaasappelhuid je niet tegenhouden om shorts of een bikini te dragen. Draag wat jij mooi vindt en hou van je lichaam zoals het is.

De eerste 6 tips die helpen!

1. Ga minimaal drie keer per week naar de sportschool. Het liefst krachttraining. Hiermee behaal je het beste resultaat. Je kunt naast drie dagen krachttraining twee dagen HIIT (high intensity interval training) toevoegen.

2. Beperk daarnaast koffie drinken tot maximaal twee kopjes per dag. Het beste is natuurlijk om koffie te laten staan. Ben jij een echte cafeïnejunk? Skip dan op z’n minst de melk.

3. Scrubben! Scrub je benen met koffiedik.

4. Beperk je alcoholinname ook zoveel mogelijk. Wil je toch drinken? Kies dan niet voor zoete mixjes, maar bijvoorbeeld voor Spa rood. Het beste is een periode de alcohol even helemaal te laten staan of om nooit meer te drinken natuurlijk.

5. Doe bovendien rustig aan met suiker. Probeer geraffineerde suikers te vermijden en kies voor fruitsuikers.

6. Gebruik verder geen sojaproducten.

Bovendien nog 6 goede tips!

7. Stop met de pil, deze bevatten veel hormonen. Je kunt bijvoorbeeld voor het koperen spiraaltje kiezen. Deze bevat geen hormonen, maar bespreek dit eerst even met je huisarts.

8. Eet verder veel groene en vooral harde groentes.

9. Slik elke dag DIM tabletten. DIM helpt een handje helpt om oestrogeen te verteren en af te breken, zodat een gebalanceerde hormoonspiegel ontstaat.

10. Drink verder minimaal 2,5 liter water per dag. Kruidenthee is ook een goede optie.

11. Masseer je benen ook goed los na de trainingen voor een beter herstel en de afvoer van de afvalstoffen.

12. Gebruik daarnaast een goede cellulite creme die vetophopingen verzacht.

 

Bron: Gurl.com
Beeld: Thinkstock
Bron: Fajah Lourens